Okej, where to begin? Jag kan börja med att berätta att jag har varit i denna vidriga situation förut. För två dagar sedan kunde jag döda för att få ett jobb. Nu har jag två dö bra jobberbjudande och jag kan inte välja. Jag är rädd att göra samma misstag som sist då jag valde fel. Det slutade med att jag inte fick något av dem eftersom jag försökte balansera både jobben samtidigt. Det funkade inte. Ångest. "Det är bara att välja" kan man tycka men riktigt så lätt är det inte. Skillnaden från nu och förra gången är att jag inte var intresserad av jobben "jag tar det jag får". Herregud, detta är för bra för att vara sant samtidigt som det är så svårt. Jag tänker skriva för & nackdelar för att rensa tankarna. Sedan behöver jag er hjälp att bestämm, skriv vad ni tycker!

Italiensk Restaurang bild numer 1 & 2:
- 17 $/h
- Drix
- Ligger i City 
- Härliga människor 25 år +
- Gratis lunch
- Går att kombinera med mitt nuvarande jobb
- Bekant med arbetsuppgifterna

Nackdelar:
- Buss kostnad 
- Konkurrens om arbetstider

Top Juice Birkenhead, bild numer 3:
- 17 $/h 
- Nära hem
- Unga människor
- Fulltid
- Utbildning för att bli supervisor
- Möjlighet att utvecklas och lära

Nackdelar: 
- Mindre fritid
-  Enformigt 
- Inomhus i ett shoping mall 
- Mycket jobb & ansvar

Kommentera gärna! 

5 kommentarer

Anna-Karin

29 Oct 2014 10:02

Restaurang 1.
Jag vill veta arbetstiderna.
Jag vill veta vad bussen kostar.
Vad ger aussies i tip.
Konkurens om tiderna? Det stod ju att du kunde kombinera med ditt nuvarande jobb?
Vilken befattning? Vad kommer du att göra?
Vilket område?

Restaurang 2.
Är du säker på att du får utbildning till supervisor?
Vilken befattning? Vad kommer du att göra?

Svar: Restaurang 1.
- Deltid/fulltid 8 timmars pass Mån-Tors.

- 4-5 $ fram och tillbaka.

- De anställer många och kommer ev prioriterar de som kan arbeta helg.

- Tips, vet jag inte. Det beror på servicen.

- Waiter- Pyrmont 5min promenad till center.

Restaurang 2.

- Om de gillar mig och jag gör ett bra jobb är de redo att utbilda mig efter 1 månad.

- Göra juicer/smoothies, ta beställningar & kassa.
thaiorre.blogg.se

Anna-Karin

29 Oct 2014 10:49

Magkänslan säger mig Italienska restaurangen, annorlunda mot ditt andra känns det som. Den andra känns som en snabbmatsrestaurang, där de utbildar alla till supervisor för det är sådan omsättning av personal.....

Mysigt på en Italiensk restaurang, god och gratis mat, sparar du in pengar på. Köp ett busskort så har du glädje av det direkt ner till beachen efter eller innan jobbet. Du kommer ändå åka buss, när det blir varmt och du vill till stranden. Busskort = frihet. plus dricks!

Elsie

29 Oct 2014 12:51

Jag tycker Italienska låter bäst för dig, antar att alla väljer den typ men det är nästan samma fördelar, men juicebaren har mer nackdelar. Att de är nära hem känns nästan mer som en dålig sak också, du är där för att uppleva saker och lära dig nytt och där kommer du åka buss se nya människor "upptäcka mer", det går att kombinera med ditt andra jobb och det är härliga människor där

Den andra får du ingen fritid på och visst är det inte det viktigaste då du är utomlands och har jobb liksom men om det ändå finns ett annat alternativ så låter det lite bättre, visst får du utbildning osv men du kommer ha "möjlighet att utvecklas och lära" på italienska också, sen är enformigt det sista du behöver känner jag!

Anna-Karin

29 Oct 2014 13:49

Där satt den Elsie!

Farsan

29 Oct 2014 19:36

jag tycker alternativ 2 är bättre om du vill jobba mkt o tjäna lite pengar osv.
"- Utbildning för att bli supervisor
- Möjlighet att utvecklas och lära" <-- skitbra ju!?

Men vill du vara spontana oscar som vi alla älskar <3 <3 <3, så kör på alternativ 1! (jag gillar gratis mat delen)

Kommentera

Publiceras ej